Välkommen till Envie Sthlm!

Den här bloggen kommer att handla om frisyrer, hårvård, produkter och de allra senaste trenderna. Jag som kommer att leda er i denna fantastiska värld av färg och form heter Malin. Jag har en bakgrund som frisör och har arbetat både på salong liksom bakom scenen på events och modevisningar.

Din frisyr talar om vem du är, vad du står för, social status och så vidare. Ett exempel är att man bara genom att titta på bilder med olika frisyrer, direkt kan avgöra vilket årtionde som bilden är tagen. Vad tänker du på när jag säger; mods, punkare, pudelfrisyrer eller etappklippning? Om jag får gissa så tror jag att du nu drar paralleller till musik, 60-tal, 70-tal, 80-tal, 90-tal, modetrender, kändisar m,m.

Det franska ordet; envie står för lust, begär och avund, att eftertrakta något. Och det är precis det jag vill att ni ska göra när ni läser den här bloggen. Jag hoppas att den ska ge er inspiration till ert nästa frisörbesök, men även att våga testa styling och uppsättningar själva.

Image

Två eviga ikoner.

Kommentera

